↑ חזור ל עולם הבידור

הדפס עמוד זה

גדי וילצ’רסקי | עידן מור

גדי וילצ'רסקי | עידן מור

עידן מור:
“פשוט שינה לי את החיים, תודה.”

גדי וילצ’קרסקי:
“גדי מדלג לצלילי מוזיקת טראנס למשרד החינוך, והפעם: אכילת בשר וחלב:
ראשית, גילוי נאות: אני לא אוכל מוצרי בשר וחלב כלשהם (עד היום מסתלבטים עלי בסנדוויץ’-בר בחיפה שאני אוכל את הג’בטה שלי רק עם סלטים). ההרגל הזה עושה לי תחושה פיזית טובה, אבל בעיקר גורם לי להרגיש נכון יותר.
אתם בטח חושבים שראיתי את ההרצאה של גארי יורופסקי, שידועה בכינוייה היוטיובי “ההרצאה הכי טובה ששמעתי בחיים”. אתם צודקים.. ההרצאה הזו הביכה אותי עד כדי כך, גרמה לי להתבייש בעצמי כל כך, שלא היה לי ספק בכלל שאני משנה את הרגלי האכילה שלי מאותו הרגע. מה שהכי הביך אותי היה שאני, שמטיף להטלת ספק ושאלת שאלות כדרך חיים, מעולם לא הטלתי ספק בדבר הכי בסיסי הזה- מה נכנס לי לפה.
כמו כל דפוס אוטומטי בחיים, גם דפוס התזונה שלנו נובע מגישת ה”ככה זה וזהו” שנהוגה בעולם. למה אתה אוכל מוצרי בשר וחלב? כי זה מה שמאכילים אותך מגיל 0, וכמו כל דבר שמאכילים אותך מגיל 0 (כמו דת-תרבות-אופנה ועוד) גם זה נראה לנו כדבר הנכון לעשות. תוסיפו לזה את הקונצנזוס העולמי ואת מכבש הפרסום האדיר שמפמפם לנו כמה חשוב לצרוך מוצרי חלב וכמה שמחה הפרה של “דוריס-קצבים” שבאת לאכול דווקא אצלה, ותקבלו עובדה מוצקה כמו סלע – אנחנו חייבים לאכול בשר וחלב.
באיזה שהוא שלב אדם צריך לעצור ולשאול את עצמו, על כל דבר בחייו, אם זה באמת הדבר הנכון, בלי קשר למה שהסביבה חושבת ובלי קשר למה שמראים בטלוויזיה או שמלמדים בבית הספר. גם כאן חברים יקרים, אנחנו חייבים לבדוק את עצמנו. אני לא יכול להגיד לכם מה לעשות, אני רק יודע ששטיפת המוח למוצרי בשר וחלב היא כזאת אדירה, שכשבחורה שומעת שאני טבעוני היא חושבת שאני גיי וכשאני לא משתתף בחגיגת “על האש” עם חברים מסתלבטים עלי רצח. זה מזכיר לי את המבטים של החברים הנשואים שלי שמסתכלים על אורח החיים החופשי שלי בהרמת גבה. הם חייבים לעשות את זה, אחרת זה יאלץ אותם לקחת בחשבון את האפשרות שהם אלה שחיים לא נכון.
אני יודע שאני לא אשנה את העולם, אבל אם גרמתי לכם לשאול את עצמכם שאלות זה גם טוב לי. רק תפתחו את הראש, רק תבדקו את עצמכם, רק תבחנו את האפשרות ש”לא תבשל גדי בחלב אימו” התכוון ל”לא לבשל גדי ולעזוב את חלב אימו בשקט”. אני רק יכול להעיד על עצמי שמאז שהפסקתי לאכול בשר וחלב אני חזק יותר, מהיר יותר, ערני יותר ובעיקר שלם יותר.
אני גדי וילצ’רסקי, שר החינוך הבא של ישראל, ואני אכניס את ההרצאה של גארי לתכנית הלימודים. אם המסכנים הקטנים חייבים ללמוד כמו תוכים תנ”ך וצרפתית, לא יקרה להם כלום אם הם ישבו שעה אחת בשנה ובמקום שעת חברה עם ה”מחנכת” הם יצפו בהרצאה הזו.”